diari saya

we all love you..
ohh...so sweet !!

Saturday, 15 September 2012



hepy ! syoh-2 ..bnyak btoi larh habuk neyh,,maklum larh dah lma x update blog..hehehe..^__^..awokk-2..hehe,,kita ada satu nukilan yang dikarang khas oleh kawan kita(@mn@ @thir@h),tajuknya 'AKU TETAP SAYANG DIA SAMPAI BILA-2 !'..diharapkan korang suma terhibur .. LOL !






Telah lama ku pendamkan perasan ini..akhirnya,rasa yang selama ini ku pendamkan rupanya ada peneman yang sudi untuk berkongsi rasa bahagia yang telah lama ku cipta..wahai hati,tuhan saja yang memahami keadaanku,takkala terpandang sinar matanya,melihat senyumannya dan ketika berada dekat dengannya..bagaikan ada sesuatu yang menarik hatiku ini agar keluar dari sarangnya..Dan sesungguhnya,perkara itu telah pun terjadi..Kini hati ini bukan milikku lagi,tetapi kepunyaannya..Betapa kejamnya dia,sanggup mencuri sesuatu yang sangat bermakna buatku..iaitu sekeping hati yang dipenuhi rasa rindu..Tanpa keizinanku dia mengambilnya..memang dasar PENCURI !. Namun,dia hanya mencuri hatiku,tidak kepada insan yang lain..Apa boleh buat??Sudah tertulis suratan takdirku,rasa ini mesti ada hikmah di sebaliknya..Terasa berbunga-bunga hati ini takkala berbual mesra dengannya,bergurau senda,rajuk-merajuk yang sudah pastinya ada pemujuk..takkala mengenangkan kata-2nya untuk menyambut ULANG TAHUN KELAHIRANKU,bahagianya tidak terkata..pasti setiap insan yang bergelar wanita akan terasa disayangi,dicintai apabila si dia mengingati ulang tahunnya..Pada suatu hari,aku telah mendengar sendiri bahawa dia berjanji akan menyambut ulang tahunku bersama-sama..Semakin menebal rasa sayangku terhadapnya..Dia hanya tersenyum manis memandangku,namun pandangan yang diberikan terasa begitu sukar untuk ku fahami..Perasaan kurang senang itu,cepat-2 ku usir dari pemikiranku..aku cuba mengingati tentang dirinya selama hubungan kami terjalin..dia sangat penyayang,mengambil berat,romantik,pandai bergurau dan mengambil hatiku..aku tersenyum sendirian...

Hari ini adalah saat yang aku nantikan..Tidak sabar rasanya untuk menyambut ulang tahunku bersamanya.Ingin sekali ku tahu kejutan apakah yang amat istimewa itu.Tepat jam 9.00 pagi,dia menjemputku.Kami ke satu tempat yang agak ganjil bagiku.Sebaik sahaja sampai ke tempat tersebut,dia segera menutup mata ku dengan sehelai kain yang berwarna merah hati,sebelum kami melangkah keluar dari kereta.Aku terpinga2.Dia terus memimpin tanganku.Langkah kakiku terhenti tatkala dia memegang bahuku.ikatan mataku dibuka perlahan.Sebaik sahaja aku membuka mata,..Arggghhhhh !!..Aku menjerit kerana teruja dengan kejutannya...Dihadapanku kini terdapat pemandangan laut yang cukup indah..Terdapat sebuah meja kecil yang telah dihiasi cantik dan aku dapat melihat sebiji kek coklat di atas meja itu..kami berjalan perlahan mendekati meja tersebut.Sekali lg aku menekup mulutku sambil memegang dada tatkala terpandang sebentuk hati yang telah dihiasi pelita-2 kecil disekelilingnya..Aku cuba menahan air mata daripada keluar,rasa begitu terharu..Dia menarik kerusi untukku lantas kami pun mula menjamu selera..Selesai menjamu selera,aku menatap matanya..Seorang budak perempuan mendekati meja kami dan menghulurkan 2 kon aiskrim..Aku tertawa melihat dia mengusik budak perempuan itu..Dalam enak menikmati aiskrim,terasa sesuatu yang keras di dalam mulutku,adakah gigiku PATAH ??Aku mengeluarkannya,CINCIN !! .Aku memandang tepat ke arahnya untuk meminta kepastian..Dia cuma menongkat dagu sambil berkata "WILL YOU MARRY ME ??"..Jantungku terasa berhenti,airmata mula membasahi pipiku..Dan dia lah yang mengelap air mataku..Aku mengangguk pasti..Aku dapat melihat senyuman bahagia meniti di bibirnya..Dia berjanji akan membahagiakan aku dan keluargaku kelak..Aku rasa amat bahagia...

 Setelah meraikan ulang tahunku,kami berjalan beriringan.Tiba-tiba sebuah motosikal laju mendekati kami..aku cuak..pembonceng motosikal itu cuba meragut beg tanganku,tetapi sempat dipegangnya..aku mula risau apabila melihat motosikat itu terus bergerak laju sambil beg tangan ku masih dipegangnya..aku menjerit sekuat hati agar dia melepaskan sahaja beg itu,namun dia masih berkeras..lariannya semakin perlahan dan dia terjatuh..Keadaan motosikal yang bergerak laju itu menyebabkan dia terseret di atas jalan raya..Aku terpempam..Pegangannya semakin lemah dan akhirnya dia melepaskan beg itu..Aku berlari mendekatinya..Keadaanya amat parah,badannya melecet teruk..Aku hanya mampu menangis menatap keadaanya di pangkuanku..Dia tersenyum memndangku..Matanya mula terpejam..Aku terus meraung smbil menepuk-nepuk pipinya..Namun itu semua sia-2..Dia sudah pun berehat dari keletihannya..Ini tak mungkin !!..Baru tadi dia bersamaku..Baru tadi dia berjanji akan mengahwini dan menjagaku..Mana suma janjinya itu??!..Mengapa dia memungkiri janjinya padaku??Mengapa dia meninggalkan diriku sendirian menghadapi suma ini ??..PENIPU !,,DIA PENIPU !,,DIA TIPU AKU !!..

Kini aku sedar,walaupun dia seorang "PENCURI" yang telah mencuri hatiku..walaupun dia seorang "PENIPU" kerana memungkiri janji..namun,dialah insan yang masih setia bermaharaja lela di dalam jiwaku walaupun tiada gurau sendanya yang bisa membuatkan ku tertawa..cuma satu ku pinta Tuhan sampaikan salam rindu ku padanya...dan katakanlah padanya,terima kasih kerna sudi menerima kelemaham diri ini..."AKU TETAP SAYANG DIA SAMPAI BILA-2"



Thursday, 8 March 2012

darul aman park

assalamualaikum..

 heyp korang..nk tawu x apa kena mengena pic neh ngan cite ako kli neh??urm,,,nk kan??huhuhu..neh pic ako kt tasik darul aman..ako n 3 org lg kwan ako dipilih untuk menyertai program pengguna bijak peringkat negeri..sermai 53 buah kolah yg dtng..urm,,best jgk la sbb ramai cowok-2 yg ganteng-2 banget..>.<..hahahahha ! mula-2 tuh mmg la tkot nk msok sbb xtau cra nk men cmna..tpi bila dah dpt penerangan dri owg kt situ ..baqu ako dapt pick up cra nk maen ..




Monday, 5 March 2012

ASSALAMUALAIKUM..

hey korang ngah bt ape??bosan la dok umah..akuh ada story yg lwk gila-2..korang nk tawu??baca neh

pagi tdi ako ngan adek aqu pegi la kedai nk bli nsi lemak,ako n adek ako neh nek la moto skut coz moto kriss xbole nk jalan,ntah rosak kt mna ntah..urm,,mula-2 pegi tuh ok jer,,tpi bila nk balek moto tuh xnk hidop..berpuluh-puluh kli ako cuba start guna engko tpi still xboleh..ish3.....maluu gillee,,dah la time tuh ngah pkai bju skolah..rsa mcm nk nangis pon ada time tuh..tpi nsib baek la ade makhluk Allah neh yg baek ati nk tolng..bnyk kli jgk la dya cuba..tpi last dapt jgk hidupkan moto tuh..adoii,,xnk naek lah moto tuh lepas neh..

apalah naseb badan  >>,,<<  

Thursday, 1 March 2012


AREP






korang nk tawu x,,aqu rindu sngt kt bdk yg pkai bju biru tuh,,rindu yg teramat-2 sngt..aqu skrg g sekolah dah x bersemangat mcm dlu..


purple~

assalamualaikum suma,,
heyp! korang nk tawu x ape tema warna aqoh taon neh?urm korang cuba la teka,..hahaha...betul,, ! mstilah warna purple..wrna purple tuh menarik x??ala xkecah la menarik ke tak,,yg oenting aqoh suka,sesuai dngn jiwa aqoh..korang nk tawu almari bju aqoh bnyk sngt warna purple..ape?korang nk pinjam??hehehe...tngok boleh la,,nk pinjam sory erkk..>.<

Thursday, 23 February 2012

hisshh geram toi la...serabut kpala otak akoo neh,mcm-2 mslah yg ade skrg neh..yg akoo herannya mslah neh xde la besaq mna pon,,kecil pnya hal jer tpi besa la mulut orang neh bkannya kita bole ttup..masya-Allah,,redho jer la

sedih >,<

Tuesday, 14 February 2012

ladybird kecil :))

kata yang indah adalah "ALLAH"
lagu yang paling merdu adalah "AZAN"
majalah yang baik adalah"AL-QURAN"
senaman yang sihat adalah "SOLAT"
diet yang sempurna adalah "PUASA"
kebersihan yang menyegarkan adalah"WUDUK"
perjalanan yang opaling indah dan menakjubkan adalah"HAJI"
kita buktikan sama ada ini BENAR/TIDAK

renung2kan & selamat beramal..:)))